NathalieKamp.reismee.nl

Het Zuid-Afrikaanse avontuur is voorbij :(

Sanbonani!
Ja die houden we erin, ook al ben ik nu weer in Nederland, haha.|
Hier zit ik dan, net als mijn eerste blog. Dit is alweer mijn allerlaatste blog. Mijn reis, mijn avontuur in Zuid-Afrika zit er weer op. Maandag 06-10-2015 ben ik aangekomen in Nederland. Heel raar om hier weer te zijn, weer terug in de hectiek van Nederland. Ik hoop dat jullie genieten van mijn laatste blog over mijn fantastische avonturen in Zuid-Afrika!

Dag 33: 05-10-2015 en dag 34: 06-10-2015: Terugreis
Zoals altijd werden we vroeg wakker. Heb slecht geslapen, alles maalde door mijn hoofd, haha. We zijn er maar vroeg uitgegaan. Hebben ons rustig klaargemaakt en hebben de koffer verder ingepakt. Daarna voor de laatste keer ontbeten bij het zwembad, jammerjammer. We hebben nog heel even een gesprek gehad met de eigenaar van het hostel, erg gezellig! Jammer om weg te gaan. Rond 8.30uur kwam iemand anders ons ophalen dan onze driver. Onze driver kon niet in verband met privé omstandigheden. De andere jongen heeft ons keurig naar het vliegveld gebracht. Onderweg wel heel raar, de laatste keer dat je in de auto zit in Zuid-Afrika. Aankomen op het vliegveld hebben we onze koffers direct weggebracht, waren we daar mooi vanaf. Nog even rondgelopen en daarna zijn we door de douane gegaan. hier ook rondgelopen en door de winkels heen gelopen. Nog heerlijk wat gedronken bij Mugg&Bean en toen was het al tijd om naar de gate te gaan. Aangekomen bij de gate bleek het vliegtuig er nog niet te zijn. We hoopten maar dat we niet te veel vertraging zouden hebben. Gelukkig zijn we maar een uurtje later vertrokken dan gepland. De piloot heeft de tijd bijna weer ingehaald! We moesten dus alsnog lang wachten in Nairobi, Kenia, haha.
De vlucht ging goed! Heerlijk filmpje gekeken. Ook de temperatuur was goed in het vliegtuig haha. Toen het vliegtuig opsteeg kreeg ik wel even een brok in mijn keel: we verlaten nu echt Zuid-Afrika. Nog zo onwerkelijk. Als de dag van gisteren kan ik mij de heenreis herinneren.
In Nairobi moesten we dus alsnog lang wachten. Maar de tijd ging aardig snel voorbij. We konden al heel vroeg boarden, dit hebben we ook maar gedaan. Maarja het maakt niet uit, je moet toch wachten. Uiteindelijk konden we het vliegtuig in. We zaten in een Boeing 747 met bovendek, super groot! Helaas moesten we ook wachten in het vliegtuig, ze moesten nog tanken of iets dergelijks. Uiteindelijk zijn we hier ook een uur te laat vertrokken maar ook deze piloot heeft tijd gewonnen, we waren een half uurtje te laat op schiphol.
De vlucht ging goed. Ook hier stond de airco aan en hadden we het niet meer zo warm dan de heenweg. We zaten van 22.30uur tot 6.15uur in het vliegtuig, ik heb geprobeerd om te slapen. Het is mij wel gelukt, maar niet lang, telkens heel eventjes. Maar om mijn familie weer te zien was ik klaar wakker, haha. Nu kregen we ook weer eten in het vliegtuig. De heenweg kregen we als ontbijt een croissantje en een broodje, helaas kregen we nu aardappels hahaha. Dat smaakte om 5uur toch iets minder goed. Maar ik heb netjes mijn bord leeggegeten want ik had wel trek.
Nadat we waren geland, liep het allemaal heel erg goed door. De mensen liepen goed door in het vliegtuig en wij waren zo het vliegtuig uit. Nog even naar het toilet en met een doek door ons gezicht, want we hadden wel een beetje slaapkopjes haha. We kwamen aan bij de band voor onze koffers en ik zag direct mijn koffers al, nog geen 5min later zagen we die van Linda ook al. Alles ging dus super snel en we waren super snel bij onze familie! Tot onze grooote vreugde stonden daar ook onze vriendinnetjes :) Julia en Monica waren gekomen maar ook Maaike, Marleen en Marion. Super super leuk!! Echt een grote verassing. Ik had het niet verwacht omdat we op een giga vroege tijd weer in Nederland waren. Nadat iedereen (heel veel) knuffels had gekregen, zijn we nog met zn allen wat gaan drinken. Heel erg gezellig! Daarna zijn onze wegen gescheiden en ging iedereen weer naar huis. Heel raar om afscheid te nemen van Linda. Je bent 5 weken lang, elke dag, elk uur bij elkaar geweest. En nu ga je ineens allebei een andere kant op, heel apart. Maar natuurlijk hebben we gewoon contact gehouden via Whatsapp hahaha.
Thuis aangekomen hebben we wat met z’n vieren gedronken en toen moest natuurlijk de koffer open voor de souvenirs haha. ’s Middags kwam Henriette nog even en later Gerry en Rikus, de buren en opa en oma Kamp. Heel erg gezellig! Leuk dat iedereen eventjes komt. ’s Avonds verjaardag van opa Stobbelaar dus toen zag ik de rest van de familie. Heel erg leuk om iedereen weer te zien!

Kijk op deze site ook bij de foto’s. Ik ga hier een aantal foto’s toevoegen vooral voor de mensen die mij niet op facebook hebben.

Allemaal super bedankt dat jullie mij hebben gevolgd op mijn blog! Bedankt voor de lieve reacties!

Liefs Nathalie

Reacties

Reacties

Monique

Lieve Nathalie. Wat een geweldig avontuur heb je in Zuid Afrika gehad. Een ervaring die je de rest van je leven mee neemt. Via alle reisverhalen konden we een beetje met je meegenieten in Afrika. Natuurlijk ook via alle whatsapp gesprekken tussen 4 en 6 bleven we goed op de hoogte. Bijna 5 weken was je weg, we hebben je erg gemist en we waren erg blij om je dinsdagmorgen weer in onze armen te nemen. Lieve meid, WELKOM THUIS. we zijn super trots op je.

Een hele dikke knuffel,
pap en mam

Erik

Hallo nathalie
Bedankt voor de prachtige verhalen van Zuid Afrika,ik vind het mooi dat je het zo mooi hebt gehad,je kan heel trots zijn op jezelf,je hebt je droom laten uit komen.

Veel liefs Erik

Jeannet

Lieve Nathalie,
Wat vond ik het leuk om, via je blog, jouw avonturen een beetje mee te beleven. Zo hadden wij het idee toch een beetje bij je te zijn. Geweldig.....wat hebben jullie veel gezien, en beleefd. We vinden het ook wel weer heel erg fijn om je weer in het echt een knuffel te kunnen geven. We komen binnenkort om naar al je verhalen te luisteren en al je foto's te kijken. Tot dan....En wat goed dat je dit allemaal gedaan hebt......trots op je!
Groetjes Jeannet

Sandra Gottemaker

Welkom terug Nathalie! Goed om te lezen dt je het naar je zin heb gehad! De rest is vast blij dt je weet terug in Nederland bent ;) ik zie je vast wel een x binnenkort!
Geniet weer van je familie en vriendinnetjes!

Groetjes Sandra

Herma

Lieve Nathalie
Wat hebb ik genoten van je verhalen en wat heb je veel gezien en gedaan in die 5 weken GEWELDIG !!! Zoals ik al eerder heb geschreven dit pakt niemand je meer af als je dat maar weet haha. Ik kom snel ff een keer langs om je te knuffelen en bij te kletsen.
Liefs Herma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood