NathalieKamp.reismee.nl

Een fantastisch weekend!

Hee jongens en meisjes!
Leuk dat jullie weer op mijn blog kijken. Bij deze onze tripjes van dit weekend. Het was een geweldig weekend!! Ook nu zijn er weer foto’s op facebook.

Dag 17: 19-09-2015
Een prachtige dag gehad vandaag! We zijn naar Hartbeespoort Cableway en Chameleon Village geweest. Bij Hartbeespoort met de kabelbaan omhoog, wow wat een super uitzicht! Geweldig! Daarna zijn we doorgereden naar Chameleon Village, allemaal winkels bij elkaar. Het was er erg gezellig, maar wat een drukte hebben die verkopers haha. We moesten overal in ‘hun’ shop kijken, ook al verkopen ze bij elke shop hetzelfde! We hebben hier leuke souvenirtjes gekocht. Linda en ik hebben een nieuw talent ontdekt; afdingen hahaha. Het is ons goed gelukt om heel wat geld van de prijs af te krijgen. We hadden een aantal kleine dingetjes gezien voor ons samen, wilde dit graag van hem kopen. Hij begon met een prijs van 1300rand. Dit vonden wij natuurlijk veel te veel. We deden net of we gek waren en begonnen met 200rand. Die verkoper lachte ons bijna uit, dit vond hij toch veel te weinig. Hij ging naar 1100 en wij naar 300. Uiteindelijk na veel onderhandelen zat hij op 600 en wij op 450, ik zei laatste bod 500 anders gaan we naar een andere shop. Dit wilde hij toch echt niet, we moesten echt wat bij hem kopen. Hij deed een tegenbod van 550 en ik zei nogmaals nee 500. Linda draaide zich al om, om weg te lopen. Waarop hij zijn hand uitstak voor 520, snel keek ik Linda aan of zij het hiermee eens was, ze was het hiermee eens en we schudden de hand op 520rand! Wow dacht ik, dit hebben wij even goed gefixt haha :). Ondertussen was het al ruim lunchtijd en hebben we heerlijk gegeten bij een tentje. Een grote burger en dat smaakte heerlijk! Na het eten hadden we het daar gezien en zijn we terug gegaan naar de auto. Via een prachtige weg terug zijn we teruggebracht naar ons hostel.

Dag 18: 20-09-2015
Zoals sommige misschien al hebben gezien op facebook, begon deze dag errug vroeg! Om 4.30uur ging onze wekker en om 5.30uur werden we opgehaald door onze driver. We zijn vandaag naar Ukutula gegaan, dit is een lion research centre. We waren daar rond 7.15uur, kregen iets te drinken en om 8uur begon het grote avontuur: lopen met de leeuwen! Een geweldige ervaring, maar toch stiekem ook wel eng. Er waren twee begeleiders mee, eentje liep voorop en de ander liep achteraan. Er waren nog twee stellen mee, een gezin met twee meiden en wij, een gezellig groepje dus. Er liepen 5 leeuwen met ons mee. Omdat het vandaag niet zo heel erg warm was, hadden de leeuwen een hoop energie en liepen overal en nergens. We kregen allemaal een stok mee (niet om ze te slaan!) maar om ze op afstand te houden. Je kon de stok tussen jou en de leeuw zetten, hiermee bleef de leeuw op afstand. Dit was vandaag niet nodig omdat de leeuwen overal heen renden. We hebben prachtige foto’s en filmpjes gemaakt. Doordat er twee begeleiders mee liepen, voelde ik mij compleet veilig. Na een uur lopen kregen we opnieuw thee. Om 10uur begon het volgende programma. We hebben een rondje over het terrein gelopen, langs alle andere dieren. We liepen nu met één begeleidster, het gezin met twee meiden en wij tweeën. Ze hadden nog veel meer leeuwen, tijgers en cheetahs. Wow wat een grote beesten, we konden ze van heel erg dichtbij zien. Super! Daarna zijn we naar jongere cheetahs gegaan, hier mochten we bij in het hok om ze te aaien. Dit was toch wel even slikken, om zo’n beestje te mogen aaien. Ze waren gelukkig rustig en renden niet overal heen, zodat we konden hele mooie foto’s maken. Maar natuurlijk willen ze spelen en ze spelen (net zoals honden en katten) met hun poten en tanden. Zowel Linda als ik hebben een mooie herinnering op onze arm, haha. De begeleidster zei ook, het is niet dat ze je zeer willen doen maar ze willen gewoon spelen. Na een korte break van 15minuten zijn we naar het verblijf van de jonge leeuw gegaan. Zoo lief (ja zelfs leeuwtjes zijn lief haha). Ze hadden helaas maar één jonge leeuw, deze moesten we dus allemaal delen, haha. Deze mochten we aaien, knuffelen en heeel vaak op de foto zetten! Om 12uur was het programma volledig afgelopen.

Hopelijk hebben jullie weer met plezier gelezen. Ik kijk uit naar jullie leuke en lieve reacties.
Liefs, Nathalie

Reacties

Reacties

Monique

Wow, wat een ervaringen weer. Geweldig. Super mooie foto's gemaakt.

Knuffel pap en mam

Jeannet

Wauw! Ik ben super jaloers! Ik ben heel benieuwd naar alle foto's. Dikke knuffel van ons.

Maaike

Supergaaf!! Echt een toffe ervaring!
Xx

Erik

Hee Nathalie
Ik heb vanavond voor het eerst al de verhalen in de blog gelezen,wat een mooie verhalen,ga zo door ik ben super trots op jullie.Dikke knuffel van ons

Herma

Gaaf hoor een leeuwtje knuffelen dat wil ik ook wel toch stiekem een beetje jaloers hahaha Nog heel veel plezier en blijven schrijven !!!!

Je broertje

Jezus hee, ik ben jaloers. kun je niet z'n welpje mee nemen?

super tof dat je het zo naar je zin hebt, en wederom gelukkig is lezen mijn hobby ! pff

xxxxxxxxxx

jose

Wat een stoere verhalen van jullie. Je gelooft het haast niet als we niet de foto,s al hadden gezien.
Nog heel veel plezier samen.

Jose.

Marleen

Wat supergaaf meid!!
Liefs

Gerry

Wat een super gave ervaring, zou ik best wel willen meemaken.
Heel erg fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.
Vind je verhalen prachtig om te lezen.
Nog 2 weken lekker genieten.
Groetjes aan Linda.
Liefs van ons

opa en oma Kamp

Hallo lieve Nathalie fijn om weer iets van je te lezen . Geniet nog van de tijd dat je daar bent .Doe de groetjes aan Linda.
Liefs opa en oma Kamp

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood