NathalieKamp.reismee.nl

The Johannesburg Zoo en het kantoor voor de mobiele kliniek

Hee jongens en meisjes! :)

Als eerst super leuk dat jullie reageren op mijn blog, ik vind het heel erg leuk om te lezen, blijf dat dus ook vooral doen :). Ik hoop dat jullie het weer met veel plezier lezen :)

Dag 5: 07-09-2015
Samen met de Tokozani preschool naar de dierentuin geweest. Een geweldige dag gehad en wat waren de kinderen enthousiast. Ze luisterden erg goed. Het was een geweldige dag. We hadden de kinderen in groepen verdeeld, wij hadden zeven kinderen, samen met Susan en Georgie. Susan en Annabel regelden dit uitje en zijn leraressen van de preschool. Georgie loopt op de school stage en studeert volgend jaar af. Dit is het enige uitje per jaar wat de kinderen hebben. De ouders moeten de entree wel zelf betalen, als ze dit niet kunnen of willen, kunnen die kinderen niet mee. We hadden ongeveer 150kinderen verwacht, dit kan verschillen tussen de 100 of 200 kinderen. Vandaag hadden we er 85, er waren maar twee bussen en sommige ouders hadden niet betaald. Er waren 2 busjes, kleine busjes waar ze ruim 40kinderen in stoppen. We willen niet hoe dit gegaan is, maar totaal niet veilig! Sommige kinderen hadden nog nooit een olifant of een leeuw gezien, heel bijzonder hoe enthousiast kinderen hier van worden. Ik vond zelf de dierentuin een beetje tegenvallen, in Nederland heb je mooiere en betere dierentuinen. Ik ben zelf erg benieuwd naar de safari! Ik ben met een aantal kinderen naar het toilet gegaan, wat een smerige toiletten, niet normaal!! Hoe nodig ik ook moest, toch maar opgehouden. Nadat we alle dieren hadden gezien, gingen we naar een speeltuintje toe. Helemaal geweldig voor de kinderen. Na wat leuke foto’s zijn we doorgelopen naar een open plek om te lunchen. Onvoorstelbaar hoe goed de kinderen kunnen luisteren, ze gingen netjes zitten, aten hun eten op en gingen daarna pas spelen. Aan een paar kinderen gevraagd wat ze er van vonden, ze vonden het heel erg leuk! Rond 14.00uur gingen we weer terug, de kinderen met een aantal leraressen bleven nog in de dierentuin, zij gingen iets later weg. Onze chauffeur haalde ons op vanaf de parkeerplaats waar we hadden afgesproken. Hier kwam Corin ook naar toe, we hebben met haar en met Susan en Annabel overlegd of wij vrijdag kunnen helpen bij de preschool, en dat kan! Wij weer dolgelukkig!
Nadat we weer in het hostel waren hebben we een wasje gedaan. En daarna zijn we naar monte casino geweest om onze blog van vorige week online te zetten. Een aantal mensen vertelde ons dat dicht bij ons hostel een spar hoort te zitten en dat dit op loopafstand is. Dit hebben we na monte casino uitgeprobeerd en het klopte. We hebben nog een aantal boodschappen gedaan, het kost hier echt niks. Straks in Nederland zullen we weer erg schrikken van de prijzen! Bijvoorbeeld; vlees 4 burgers voor 35rand, dit is nog geen 3euro! We hebben boodschappen gedaan voor vijf avonden, waren hiermee 340rand kwijt, dit is ongeveer 33euro.

Dag 6: 08-09-2015
Om 8.00uur zouden we door onze persoonlijke chauffeur worden opgehaald om naar de mobiele kliniek te worden gebracht. Maar de plannen waren vanmorgen vroeg al gewijzigd. We gingen niet naar diepsloot maar naar het kantoor. De meiden van de mobiele kliniek kregen informatie over het systeem voor de patiënten. Ze moeten leren om patiënten te registreren en om de medische gegevens in te voeren. We hadden nu allerlei testpatiënten en we hebben elkaar saturatie, bloeddruk en temperatuur opgenomen. Alles om te oefenen. Maandag gaan ze online en moet alles goed werken en moeten hun met het systeem kunnen omgaan. Ik vond het wel een tegenvaller dat we niet naar de bus gingen, ik had mij er erg op verheugd. Maar dit was bijzonder om bij te zijn, om het echt vanaf het begin mee te maken. Linda en ik moeten ook patiënten registreren en medische handelingen uitvoeren. Het was voor ons dus ook goed om daar te zijn. Ik had wel door dat Linda en ik het iets sneller oppakken dan wat zij doen. Wij zijn computers gewend en het systeem lijkt erg op het systeem in Nederland. Hopelijk kunnen wij volgende week veel voor ze betekenen.

Dag 7: 09-09-2015
Ja hoor om 16.00uur zitten we weer de KFC, eigenlijk doen we dit iedere dag. van 16.00uur tot 18.00uur dan gaan we weer naar het hostel. Om 18.15uur is het donker en mogen we de straat niet meer op. Ook al weten we dit wel, het blijft erg vreemd. Je bent zo gewend om na het eten nog even weg te gaan, maar dat kan hier niet. Maar we vervelen ons ’s avonds niet, ook op onze kamer hebben we wat te doen haha.
Vandaag zijn we weer naar kantoor geweest, we hebben meer uitleg gekregen over het systeem en zijn goed bezig geweest met oefenen. Linda en ik kennen nu het systeem en we kunnen niet wachten totdat we morgen kunnen beginnen!

Dit was mijn verhaal al weer, tot de volgende keer!
Liefs Nathalie

maaike

Heel veel plezier;) morgen in de bus en vrijdagmet de kinderen;) xx

Monique

Succes morgen (eindelijk) in de bus, en veel plezier vrijdag met de Kids van de pe - school. Knuffel pap en mam

Marleen

Morgen dan echt beginnen! Leuk, heel veel succes en plezier! :)

herma

Veel plezier morgen yehh eindelijk in de bus !!!

Jeannette hallink

Super nathalie om telkens je blog te lezen, hopen dat je snel op de bus mag. Veel plezier daar. Groetjes van ons. Ander, Jeannette en Dianta

Sandra

Wat leuk om te lezen Nathalie!! Heeel veel plezier daar nog en vooral blijven genieten van de nieuwe ervaringen!!
Liefs Sandra (Gottemaker)

Niek

Wat leuk om te lezen! Veel plezier daar nog en van de KFC (lekkerrr)

Jeannet

He meid....geweldig om dit weer te lezen. Morgen eindelijk in de bus! Heel veel plezier en geniet ervan!
Vrijdag weer met de kindertjes op stap......geweldig.
We genieten van je blog dus blijf vooral doorgaan.
Groetjes en een knuffel....Erik en Jeannet

Gerry

Heel leuk om weer een verhaal van je lezen, Super
Kan wel lezen dat je ervan geniet. Ben benieuwd hoe het in de bus is gegaan. Ook heel leuk dat je met deze kinderen naar de dierentuin gaat.Is ook echt iets voor jou. Ook leuke foto's
Dikke knuffel Rikus en Gerry

Simone

Heee! leuk om te lezen! heel veel plezier en succes ;)

Liefs, Simone (ten Den)

Juliette

Wat een geweldige ervaring voor jullie

Doingoood