NathalieKamp.reismee.nl

Het laatste weekend: SAFARI!

Sanbonani!
Het is dan zover, mijn laatste blog uit Zuid-Afrika! Morgen vliegen we alweer terug naar Nederland. Te bizar voor woorden. Ik heb in het begin een moeilijke periode gehad maar de knop is omgegaan en ik heb op en top genoten. Wat een ervaringen!! Superrr!

Dag 30: 02-10-2015
Vandaag is het dan eindelijk zover, we gaan op safari! We werden om 10.00uur opgehaald bij het hostel en zondag worden we om 10.00uur weer opgehaald bij Pilanesberg.
Onze driver heeft ons via prachtige wegen naar Pilanesberg gebracht. Het was ongeveer 2uur rijden. Nadat we waren aangekomen, hebben we ons ingecheckt en mochten we zelf een plekje uitzoeken. Onze driver reed mee in verband met de spullen. We hebben de tent netjes opgezet, zonder ruzie haha. Ging er ook niet vanuit dat dat zou gebeuren, haha. Het camping gevoel kwam naar boven! We hebben een rondje over de camping gelopen. Even de sanitair gebouwen ingelopen. Heerlijke douches en een bad. Hier gaan we zeer zeker gebruik van maken. we hebben de safari’s geboekt. Helaas te weinig aanmeldingen voor de game walk safari. Maar er was nog wel plek voor de game drive safari. Morgenochtend en avond hebben we een game drive safari. Drie uur lang in een bus/jeep door de natuur op zoek naar de dieren! Ondertussen was het tijd om wat te gaan eten. Een heerlijke salade stond op het menu. Na het eten hebben we nog rustig gezeten, genieten alles om ons heen. Daarna wilde we toch echt het bad uitproberen. Er waren twee baden. Eentje was direct vrij. Ik zei tegen Linda, ga jij maar ik wacht wel op de andere. Helaas zat die andere er ook net in want de kraan ging aan. Ik ben toen lekker gaan douchen. Ook de douche was zeker niet verkeerd! Morgen weer, haha. Hierna was het te vroeg om naar bed te gaan. Gezellig gekletst en daarna toch maar lekker slapen.
Ook hier liggen de mensen ‘vroeg’ in bed. Negen a tien uur, maar ze zijn ook allemaal erg vroeg weer wakker. Hopelijk slapen we vannacht goed.

Dag 31: 03-10-2015
Heeeeerlijk geslapen! Werd een keer wakker om vier uur en daarna pas om zes uur weer. Oke, nu denken jullie dat is toch niet heerlijk slapen, dat is veel te vroeg wakker worden. Maar voor ons was dat wel uitslapen, over het algemeen worden we ’s nachts veel wakker, nu maar één keertje! Ik had nog 1,5uur voordat de wekker ging. Maar ik merkte dat er veel meer mensen wakker waren. Ook Linda werd tegen zes uur wakker. Moesten allebei nodig plassen, snel naar toilet gegaan en daarna nog heerlijk een uurtje in bed gelegen.
Na nogmaals een heerlijke douche zijn we gaan ontbijten. Lopend buffet, lekker lekker! Daarna moesten we ons klaarmaken voor onze eerste safari. We moesten om 9.15uur bij de receptie zijn en om 9.30uur vertrokken we. WAT EEN SAFARI! SUPER! GEWELDIG! Een prachtige omgeving. We hebben op asfalt maar ook op zandpaden gereden. Woorden schieten te kort. Foto’s zeggen te weinig. Drie geweldige uren. Genoten! We hebben niet de hele big 5 gezien, helaas. Maar wel heel veel andere dieren. Olifanten, neushoorn, nijlpaard, giraffen, springbok en steenbok. De olifant hebben we van heel dichtbij gezien. Hij liep langs onze jeep heen, 2-3meter van ons af! Schitterend!Na 3uur kwamen we helaas alweer op de bekende weg terug. Nadat we terugkwamen hebben we lekker geluncht. Daarna boekje gelezen en blog geschreven. Toen een rondje gelopen om foto’s te maken van de camping (zijn we gisteren vergeten) daarna was het alweer tijd om ons klaar te maken voor de avondsafari!
Om 17.00uur vertrok opnieuw de jeep. Linda en ik zaten helemaal achterin, konden beide zijden heel goed zien. We waren nog maar net onderweg toen paar meter van de jeep een olifant stond. Weer eentje van heel dichtbij! Onze guide vertelde veel over de olifant en hoopte dat de olifant dichterbij zou komen, maar helaas deze bleef mooi staan waar hij stond. Daarna reden we verder, onze guide had veel contact met andere guides. Zij vertelden hem dat er een luipaard was gespot. Erg zeldzaam om deze te kunnen zien! Toen we op de plek kwamen stonden er nog niet veel auto’s, maar nog geen 5minuten later stond het er vol met allemaal auto’s. helaas had hij zich verschuild onder de bosjes. We hebben met z’n allen ruim een uur gewacht. Uiteindelijk hebben we hem wel gezien en konden we een mooie foto maken. ondertussen werd het donker. Nadat iedereen hem had gezien zijn we doorgereden. Op een gegeven moment zagen we veel auto’s stilstaan. Toen we dichter bij kwamen, zagen we het LEEUWEN! Valk voor ons staken ze de weg over, super!! Wat een beesten. We hadden ze al van dichtbij gezien in Ukatula maar toch,, dit was weer geweldig! Nu was het echt donker, we hebben nog heerlijk rondgereden. Genietend van de sterrenhemel en van de dieren die we nog kort zagen. Voordat we het wisten was het 20.00uur en waren we weer terug op de camping. Ook deze drie uur zijn voorbij gevlogen. Een geweldige ervaring!! Ik weet dat we super veel mazzel hebben gehad dat we zoveel dieren hebben gezien! Nadat we terug waren hebben we heerlijk gegeten. Een fantastische douche gehad en zijn we lekker gaan slapen.

Dag 32: 04-10-2015
Na een iets mindere nacht dan gisteren, werden we nu ook erg vroeg wakker. Op een gegeven moment konden we niet meer liggen en zijn we er toch maar uitgegaan. Vandaag is een dag van opruimen en afscheid nemen.. onvoorstelbaar dat er 4,5 weken voorbij zijn en dat we morgen weer naar huis gaan. Maar eerst vandaag nog, haha! We hebben net als gisteren heerlijk ontbeten. Daarna hebben we de tent op geruimd en zijn we voor de laatste keer nog heerlijk onder de douche gestapt. De driver kwam ons rond 10.45uur ophalen, snel de kampeerspullen in de auto gepakt en daarna via de mooie wegen van Zuid-Afrika naar het hostel gereden. In de buurt van Hartbeespoort staat een molen! Deze wilde ik zoo graag op de foto zetten, alleen was het mij meerdere keren al mislukt. Dus nu, de laatste keer, moest het gebeuren. Dat hebben we geweten, haha. De weg van Pilanesberg naar het hostel via de molen gaat via de dam. Voor de dam staat een stoplicht omdat er van één kant maar auto’s over kunnen. We hebben ruim een half uur in de ‘file’ gestaan om de dam over te kunnen hahaha. Maaaaar ik heb uiteindelijk de molen op de foto staan!! Toen we bij het hostel kwamen hebben we ons klaargemaakt om naar Corin te gaan. Hier werden onze boardingspassen uitgeprint en hadden we een afscheidsfeestje. Het was erg gezellig met het gezin van Corin, het gezin van Catherine en het gezin van Ignitious (onze driver). Heel raar om afscheid van ze te nemen, maar ik ga echt proberen contact met ze houden! Super leuke en lieve mensen.
Daarna hebben we heel snel bij de KFC onze blog geschreven en gaan we zo heerlijk uiteten!

Ik zie jullie allemaal heel snel weer in Nederland!!
Liefs, kusjes Nathalie

Monique

Wauw, geweldig dat je zoveel dieren hebt gezien. Heel benieuwd naar de foto's.
Wat een prachtige afsluiting van jou avontuur in Zuid Afrika.
Wel fijn dat je weer naar huis komt, we missen je wel erg.
Tot dinsdag,
Hele dikke knuffel, pap en mam

Helen

Wat een mooie ervaring heb je achter de rug zeg.
Goede terugreis!!!

Opa en Oma Stobbelaar

Hallo Lieve Nathalie. Wat heb je weer veel gezien en meegemaakt. Wat een prachtige reis heb je gemaakt.
Een goede terugreis en tot dinsdag.
Liefs Opa en Oma

jose

nathalie,wat heb je genoten van de safari.We zien je snel terug op schiphol. Hele goede reis terug.

Jeannet

He Meissie....
Wat een ervaringen weer. Top! Ik vind het ook wel weer fijn dat je nu terug komt. We zien je snel. Dan krijg je de dikke knuffel in het echt! Goede reis terug!
Dikke kus en knuffel
Erik en Jeannet.

Herma

Oeffff helemaal niet jaloers ofzo hoor !!! Wat een een geweldig verhaal en wat zullen jullie genoten hebben wij wensen jullie een hele goede terugreis en tot in Nijverdal !!!
Liefs de boerdammetjes xxx

Marion

Wat een super vet avontuur heb je toch meegemaakt.
Maar toch ook wel hééél fijn dat je weer bijna thuis bent!

Tot snel xxxx
Marion

Gerry

Wat een prachtig avontuur hebben jullie meegemaakt.
Een belevenis die je nooit meer vergeet.
Prachtig al die dieren die je hebt gezien. Waar je zo lang naar uitgekeken hebt is voorbij. Tijd gaat snel.
Ben heel blij dat je weer thuis komt.
Goede terugreis en tot dinsdag.
Heel veel liefs Rikus en Gerry

Juliette

Wat een geweldige ervaring Nathalie ! Goede reis terug en tot gauw

Marleen

Super!!!